Bartenderskolen

... är ett norskt TV program som spelade in på Kos i sommar och nu skall jag först klä på mig myskläder, gå ut och röka, poppa popcorn och sedan sätta på första avsnittet :)
Jag är med i något avsnitt (kanske flera) där jag partar loss och visar min vilda sida om man säger som då.. :P
C ya soon!!

http://www.viasat4play.no/play/233362/?autostart=true
10-09-21 21:00



Nej det blev inget tittande på norsk TV, fastnade för en film på 5an ist som heter " Lucky you".
Den handlar om Texas Hold´Em och det känns som att man lär sig lite under filmens gång. Måste erkänna att jag blir väldigt sugen på att spela :P Helt ok film!
Kollar på www.abf.se för att se om man kan hitta några roliga kurser att läsa i höst och några är intressanta, dock dyra men jag hittade en spanska kurs som inte var allt för dyr 970kr men jag är inte säker om jag skall läsa nybörjar sp eller fortsättnings sp bara. Skall höra med Sofie imorgon vad hon skulle gjort. :)

Den 1 Oktober flyttar jag till ett rum i Hässelbystrand och blir därmed stockholmare igen :) Det skall bli jätte skönt att få komma från ön igen. Det känns som att alla bara försvinner härifrån. När jag flyttade till Sthlm sist (2008) så fanns alla kvar på Gotland men sedan när jag flyttade tillbaka så försvann alla titt som tätt och nu ska de antingen flytta till Paris, England, Oslo eller så bor de i Sthlm, Gbg eller någon annanstans i världen.
Det känns som att tiden är inne för mig att flytta och att det just nu inte finns så mycket att hämta här hemma så det är bara att bege sig av. Jag hade pratat med Elin som skall flytta till London och plugga där i 2 år och hon ville att jag skulle följa med henne och det tyckte jag skulle bli jätte roligt men sedan när jag hade smält det och började leta arbete och bostad så tappade jag suget mer. Elin skulle bo på studenthem t.o.m. December och plugga och jag då? Vad skulle jag göra? Skaffa lägenhet och kanske inte få något jobb.. Nej, så jag känner att om man skall bosätta sig där så skall man vara fler. Men om det gäller Spanien så skulle jag nog möjligtvis kunna flytta själv. Av någon anledning har jag alltid velat bo i ett spansk-talande land. Jag älskar språket, danserna, musiken mm.. Får ta och försöka skaffa mig ett jobb i Sthlm nu ist och tjäna ihop lite pengar så man har råd att åka ned dit och testa.


Imorgon skall jag tvätta, tag ut pengar på banken (fortfarande inget VISA-kort), gå till länsförsäkringar och prata med de angående mitt ärr i ansiktet (skall försöka klämma ut lite pengar ur de, hehe), fika med Sahide som snart skall gifta sig och grejer ( det verkar hända väldigt mycket i hennes liv så jag skall försöka ta reda på det mesta ), sedan skall jag på FormFitness och dansa lite (undrar vad man ska ha på sig eller om man skall köpa ny träningsdress imorgon också..?), gå till arbetsförmedlingen och ändra adress, lämna en på skrift samt ändra tid för kallelse och till slut skall jag hem, äta, duscha och sova... Kanske läsa lite eller spela mitt nya spel jag köpte med Sofie på stadsmissionen för någon dag sedan ^^


Förresten; HEJA MAMMA FRISKT HUMÖR, KÄMPA KÄMPA KÄMPA!!! (Varit rökfri i 16 dagar nu) Om det som sägs är sant så tar det 2-3 veckor att bli av med nicotinet i kroppen och efter denna tid så är det "bara" den psykiska biten kvar. Så kämpa!!



Pussar till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0