Rökning äger!

Eller? Det var det vi trodde när vi var yngre, iaf jag. Jag umgick med alla som då var "coola" och några år äldre som rökte och jag tyckte det var jätte tufft att röka så jag började ju. Båda mina föräldrar röker och nästan alla mina vänner i både nu och då tiden gör det.

Måste bara avbryta mig själv med att säga att jag verkligen beundrar alla som inte började röka eller låtsades röka inför sina vänner som unga!! Ni är starka och självständiga, önskar att jag visste bättre då!!

När jag var 9 eller 10 år så kommer jag ihåg att jag sa till mamma att jag kommer minsann inte vara så töntig som börjar röka osv utan jag skall vara en snäll flicka med bra betyg som de kan vara stolta över.. ELLER HUR?!
Världens ung-jävel jag var då! Började röka på heltid när jag var 12-13år och dricka där någongång också, rymde hemifrån, skolkade, sket i läxor och skolan, brydde mig bara om killar och "vännerna". Tyckte jag var mogen nog att klara mig själv (YEAH RIGHT?!?!! )

Jag rökte "på riktigt" för första gången med några kompisar i 4an och vi hade alla tagit varsin ciggarett av våra föräldrar för att "testa" på riktigt tillsammans och då stod vi där och jag kommer ihåg hur cool jag kände mig. De andra började hosta och berätta hur förjävligt det smakade men jag hade ju gjort det någon gång innan så jag låtsades som ingenting och att det var såhär det skulle vara.. Intalade mig själv, man vänjer sig, och det gör man verkligen! Förstår inte hur folk kan stå ut med att "bara" följa med ut när någon skall röka när man själv inte är rökare och stå där och frysa och känna lukten sätta sig i halsen så man knappt kan andas.

Nu när jag kollade igenom en massa bilder ang rökning och rökare så insåg jag hur röksugen jag verkligen var, dessa bilder skall ju få mig att INTE vilja röka! Sedan kände jag bara att det kom mer och mer och jag ville bara ha. Eller nej, jag ville inte. Jag BEHÖVDE och jag BEGÄRDE Jag mådde seriöst psykiskt dåligt och ville bara lägga mig ned och störtböla och skrika på mamma och pappa. Som "tur" var hade jag några godisbitar gömda i sängbordet så jag tog mig en 5 bitar och tyckte väl att det borde räcka men nu mår jag dåligt för det var äckligt godis och jag är fortfarande röksugen. MEN BLÄ!! Man skall inte ta hjälp av något när man försöker sluta röka, I know men ibland måste man ta till saker.

Tänkte precis på att på dagarna är jag inte så röksugen, inte på jobbet i varjefall men nu såhär på kvällskvisten när man inte har något speciellt att göra så känner jag suget bara komma mer och mer.. GR!!
Funderar på att distrahera mig själv genom att äta något jätte äckligt.. som t.ex ett rått ägg eller något så jag inte tänker på ciggen utan bara fokuserar på hur äckligt det smakar i munnen..

Nej jag klarar faktiskt inte av att göra detta inlägg just nu, mår så dåligt!!! Det har iofs snart bara gått 3 dagar i rad helt utan cigg men det är fan jobbigt. Skall nog sätta på en snyftar-rulle och gråta mig själv till sömns. Imorgon är det ju en ny dag på jobbet. Tänkte appropå ingenting ha på mig min nya vita skjorta, gråa kavajen, jeans leggins och mina nyklackade stövlar :D

God natt and wish me good luck!!!


Förresten, om ni har några bra tips på grinfilmer så kommentera gärna inlägget :)


Här kommer några bilder jag införskaffade mig till mitt inlägg om vad rökning innebär osv som inte blev :P


Denna bok är verkligen jätte bra om man vill sluta röka har jag hört och läst TIPS



Denna tunga påminner om min farfar, har aldrig träffat honom (trots att han dog när jag var 7år) men han dog av muncancer pga tobaken och jag har fått höra han var tvungen att ta bort en bit av tungan en tid innan han dog pga föruttelse. Tankeställare?? JA! :O

 Mm, detta ser ju fan gott ut..
Statistik någonstans. Intressant? Inte för mig just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0